چطور می تونم کمکتون کنم؟

ویژگی های سایت خوب و کامل

روزگاری‌ بود‌ که  سرعت‌ حرف‌ اول‌ روزنامه‌ها‌ بود .این‌ حرف‌ اول،‌ بعدها‌ به‌ خبرگزاری‌ها‌ منتقل‌ شد‌ و‌ دیری‌ نپایید‌ که‌ تلویزیون‌های‌ ماهواره‌ای‌ به‌ جای‌ خبرگزاری‌ها‌ تکیه‌ زدند.اما‌ اکنون‌ عرصه‌های‌ زمان‌ و‌ مکان‌ هر‌ دو‌ در‌ کنترل‌ فضای‌ سایبر‌ است‌.
در‌ اینترنت،‌ مفهوم‌ ‌شهروند‌ جای‌ خود‌ را‌ به‌ مفهوم‌ تازه‌ای‌ به نام‌ شبکه‌ وند‌ داده‌ و‌ این‌ امربه‌ این‌ ‌معنا‌ است‌ که‌ جغرافیای‌ مخاطب‌ برای‌ هر‌ که‌ سایت‌ دارد‌ یک‌ جغرافیای‌ جهانی‌ ‌است؛‌ مگر‌ اینکه‌ این‌ نکته‌ را‌ نداند‌ و‌ دوباره‌ در‌ حد‌ جغرافیای‌ محلی‌ باقی‌ بماند‌ و‌ به‌ اصطلاح‌ به‌ جای‌ شبکه‌ وندان؛‌ باز‌ هم‌ همان‌ شهروندان‌ را‌ هدف‌ بگیرد.

در‌ اینترنت‌ بین‌ چاپکار‌ و‌ سفارش‌ دهنده‌ واسطه‌ وجود‌ ندارد. انگار‌ مشتری‌ در‌ چاپخانه‌ است؛‌ چیزی‌ شبیه‌ به‌ ‌ارتباط‌ چهره‌ به‌ چهره‌ است. هردو‌ طرف،‌ پیوسته‌ و‌ آنلاین‌ به‌ ‌هم‌ دسترسی‌ دارند‌ و‌ امکان‌ پس‌ فرست‌ یا‌ همان‌ نظردهی‌ بطور‌ لحظه‌ به‌ لحظه‌ برای‌ مشتری‌ موجود‌ است.
تعاملی‌ بودن‌ اینترنت‌ یعنی‌ اینکه‌ همان‌طور‌ که‌ یک‌ مسیر‌ اطلاعات‌ از‌ چاپخانه‌ شروع‌ می‌شود،‌ مسیر‌ دیگری‌ هم‌ برای‌ مشتری‌ هست‌ تا‌ نظرات‌ خودش‌ را‌ برای‌ چاپخانه‌ ارسال‌ کند.

سایت خوب

حال به ویژگی های یک سایت موفق اشاره میکنیم که عبارتند از:

1.انتخاب یک نام دامنه واضح
سعی کنید نامی را انتخاب کنید که براحتی در ذهن بماند و سرراست باشد، البته به شرط موجود بودن!

2. از فایلهای تصویری کوچک استفاده کنید

این کار باعث میشود صفحه سریعتر باز شود و بازدیدکننده ای با دستگاه قدیمی و سرعت اتصال متوسط یا پایین (که تعدادشان کم نیست) از دیدن سایت شما منصرف نشوند.هیچ کس حتا 30 ثانیه برای دیدن نشانه سایت منتظر نمی ماند.

3.از رنگ و فونت مناسب استفاده کنيد

براي شاخص شدن سايت يک الگوي رنگي مناسب با حال و هواي آن در نظر بگيريد که علاوه بر تنوع بخشيدن به سايت شما به نوعي علامت مشخصه آن هم بشوند. بهتر است براي اين کار از يک مشاور طراحي گرافيک کمک بگيريد. هرگز از اهميت معاني رنگها غافل نشويد.

4.از حروف در شکل و اندازه مناسب استفاده کنید

به یاد داشته باشید که خواندن از روی صفحه مانیتور برای همه کار آسانی نیست، پس باید حروفی با شکل مناسب و اندازه قابل استفاده در عموم کامپیوترها انتخاب کنید.فونتهای جدید و فانتزی در بعضی از مدلهای قدیمی سیستمهای عامل باز نمی شوند.

5. سایت باید خدمتی ارائه کند
بحث خدمت در کشورمان به خوبی جا نیفتاده است، بعضی‌ها وب سایت راه‌اندازی می‌کنند و تولیدات خود را آنجا لیست میکنند، چند صفحه لوح تقدیر و لوح سپاس را اسکن کرده و در سایت قرار می‌دهند. بعد همه جا شروع به صحبت از سایت خود می‌کنند درست مثل دیگر چیزهایی که نه برای استفاده ، که برای چشم و هم‌چشمی خریده‌اند.
کیفیت در بالاترین حد ممکن وظیفه هر واحد تولیدی است . کیفیت فاکتور اول برای فروش یک محصول است ولی خدمت به مصرف کننده محسوب نمی‌شود. درسته که ما محصول باکیفیت را دوست داریم، ولی اشاره به قرعه کشی در بین خریداران که چیز بدی نیست!! هست؟؟

6. دست و دلباز باشید

شبکه اینترنت جایی برای مطالب کوتاه و مختصر و تک جمله ای نیست.هر چه مطالب خود را با ذکر جزئیات و منابع مطالعه بیشتر ارائه کنید،خوانندگان بیشتری خواهید داشت. ممکن است توضیح واضحات به نظر برسد اما اگر فهرست مطالب و سرفصلها در جای مناسب و قابل دسترسی قرار نداشته باشد کاربر سردر گم شده و سایت را ترک خواهد کرد.

7.ابزار به اشتراک گزاری مطالب در سایت های اجتماعی از دیگر بایدهای وب سایت در این روزهاست چرا گوگل این روزها بیشتر به وب سایت هایی ارزش قائل میشود که در سایت های اجتماعی مانند فیسبوک و گوگل پلاس فعالیت دارند.
قابلیت عضویت هم برای بعضی سایت ها لازم است چرا که بعضی مدیران مایلند دسترسی یک سری مطالبشان را فقط به اعضا بدهند و کسی نتواند از ان ها استفاده نماید.

8.سایت خود را تست کنید

در نهایت پس از آماده شدن سایت و قبل از اینکه آنرا روی شبکه قرار دهید لازم است که حتما آنرا تست کنید و مطمئن شوید که در سیستمهای مختلف همانطور دیده میشود که میخواهید. برای این کار سایت را با سیستمهای مختلف، با تعداد رنگ و رزولوشن های متفاوت ببینید و مطمئن شوید سایت شما در هر حال قابل دیدن و خواندن است.

9. طراحي سايت خود را بر مبناي 256 رنگ و رزولوشن 800x600 قرار دهيد. با رعايت اين حداقل ميتوانيد حداکثر بيننده را به سايت خود بياوريد، چرا که عده بسياري از کاربران مانيتورهايي قديمي با قابليت پخش 256 رنگ دارند و رزولوشن بالا هم برايشان مشکل ساز خواهد بود. البته اين آمار در حال طي سير نزولي است ولي به هر حال شما بايد وضعيت کاربران مختلف را مد نظر داشته باشيد.

10.وجود خبرنامه در سایت نیز خالی از لطف نیست، خبرنامه به شما کمک میکند تا کاربران بتوانند با وارد کردن ایمیل خود و تایید آن اخبار وب سایت شما را در ایمیل خود دریافت نمایند. با افزایش تعداد اعضا مدیران اغلب برای تبلیغات از آن استفاده میکنند چون افراد خبرنامه با میل خودشان عضو شده اند و به وب سایت و خدمات شما علاقه مند هستند لذا تبلیغ روی این افراد بازدهی خوبی خواهد داشت.

سایت,ویژگی های طراحی سایت خوب,طراحی سایت,وب رند,وبرند,فضای سایبری,سایت های اجتماعی,تعاملی‌ بودن‌ اینترنت‌,طراحی سایت جاوا,وب سایت های موفق,webrend,اینترنت,رزولوشن,شبکه‌ وندان,ویژگی های یک سایت موفق, شاخص شدن سايت