چطور می تونم کمکتون کنم؟

5 تکنیک ضروری سئو در سال 2015

سئو جایگاه واقعی خود را به عنوان ابزار بازاریابی پیدا کرده است. هر ساله SEO  بیشتر به یک قانون کامل و کارا تبدیل می‌شود. همان طور که بازاریاب‌ها مجموعه مهارت‌های خود را بهبود می‌بخشند، موتورهای جست و جو بازخورد جست و جو خود را ارتقاء می‌دهند و برندهای مختلف صنعتی  کماکان نتیجه جست و جوهای مرتبط و طبیعی خود را می‌بینند، بهینه سازی موتورهای جست و جو نیز از یک آغاز فروتنانه به یک بخش استراتژیک و شناخته شده بازاریابی تبدیل شده است.

 

 

 

 

جست و جوی مرتبط؛ دیروز و امروز

شاید برای شروع بد نباشد که به تعریف جست و جوی مرتبط (Organic search)بپردازیم.  جست و جوی مرتبط یا طبیعی به آن دسته از جستارها گفته می‌شود که بر اساس رابطه و نزدیکی محتوا و کلمات جست و جو شده به دست می‌آیند نه بر اساس تبلیغات. صنایع مختلفی در سال 2014 از سئو سود برده‌اند و این سود قرار نیست در 2015 از بین برود. بر اساس مطالعات انجام گرفته توسط فدراسیون National Retail، بازاریابی جست و جویی که شامل سئو هم می‌شود، موثرترین منبع به دست آوردن و جذب مشتریان جدید  در 2014 برای 85% فروشنده‌ها بوده است.

سایر داده‌ها نشان می‌دهد که جست و جوی مرتبط یک نقطه کلیدی شروع برای برندها است تا محصولات و خدمات خود را در معرض دید مشتری قرار دهند. بر اساس این مطالعه، اکثر مردم برای رزرو و خرید بلیط از جست و جوی اینترنتی استفاده می‌کنند. (58% مسافرت های تفریحی و 64% مسافرت های تجاری).

بر اساس مطالعات BrightEdge ، معلوم شده است که جست و جوی مرتبط بزرگ‌ترین مسیر تولید ترافیک را فراهم می‌کند. برای بازاریابان تجارت به تجارت 51% ترافیک سایتشان از جست و جوی مرتبط به دست آمده است.

نمودار رشد توسط سئو

بنا بر این، متخصصان SEO  چه باید بکنند تا همین روند در سال 2015 هم ادامه پیدا کند؟ در زیر پنج مبحث سئویی آورده شده‌اند که هر بازاریابی باید در لیست انجام شودهایش داشته باشد.

  • نقشه استراتژیک برای مخاطبان و بینش رقبا

در گذر سال‌ها، سئو پیش رفت قابل توجهی در درک منظور کلمات کلیدی و بخش بندی استراتژی بازاریابی برای تطبیق با منظور، داشته است. با از دست رفتن داده‌های کلمات کلیدی در گوگل آنالیتیکس و پیش رفت عمومی و کلی سئو به عنوان یک قانون، مفاهیم بازاریابی سنتی و سئو در حال تلفیق هستند تا روش جدیدی برای بخش بندی مخاطبان ایجاد کنند.

اکنون باید مقادیر زیاد داده‌ها را که در مورد یک موضوع وجود دارند و جست و جو می‌شوند را تلفیق و با با بینش بازار در مورد مخاطبان به اشتراک گذاشته شود. همچنین باید بدانیم چه اطلاعاتی آن‌ها را به خرید ترغیب می‌کند.

علاوه بر این، لازم است که بدانیم رقبایمان در مورد آن موضوع و نیازهایش چه کار می‌کنند زیرا همان طور که اطلاع دارید، جست و جو یک بازی مجموع-صفر است. (در نظریه بازی‌ها و علم اقتصاد، یک بازی مجموع- صفر، یک مدل ریاضی از وضعیتی است که سود (یا زیان) یک شرکت کننده، دقیقاً متعادل با زیان های (یا سود های) شرکت کننده‌های دیگر است. اگر مجموع سودهای شرکت کننده‌ها با هم جمع شوند و مجموع زیان‌ها از آن کم شود، حاصل برابر صفر خواهد بود.) این نکته به این معنی است که پیدا کردن نقاط داده  می‌تواند به ما کمک کند تا:

  • شناسایی روش‌های جدید برای مقابله با بازارهای محدود
  • پیدا کردن کلمات کلیدی جدید برای هدف گذاری
  • دانستن این که چه نوعی از محتوا به کار می‌آید
  • تحقیق در مورد این که رقبا در چه مواضعی خوب عمل می‌کنند و این که شما کجا بهتر از آن‌ها هستید

سئو مترقی به این معنی است که تمام بازاریابی‌های سنتی، آنالیزی و فنی در یک قالب عمل کنند.

  • محتوا و تیم سئوی خود را جهت دهی کنید

 خوبی و کارایی تمام تلاش‌های سئویی شما تنها به این بستگی دارد که چه قدر تجربه‌ای که در هدف گذاریتان به دست آورده‌اید خوب است. به همین دلیل است که یک سئوی خوب نیاز دارد تا با محتوا خوب پشت سر هم کار کند. اگر برای مرحله یک این مطلب وقت بگذارید، یک زیر زمینه خوب برای محتوا و جهت دهی سئو با تمرکز بر روی مخاطب خواهید داشت.

داده‌های به دست آمده از موسسه Content Marketing در سال 2014، نشان می‌دهد که تجارت به تجارت و تجارت به مشتری، توسط محتوا در فرم پست‌های وبلاگی و محتوای وب سایت‌ها در قالب شکل کلیدی بازاریابی محتوا، در بر گرفته شده است.

بسیاری از ما معتقدیم که بهترین روش برای شروع محتوای استراتژیک و به کار گیری سئو به بهترین نحو به ما کمک می‌کند تا ارزش و میزان دیده شدن آنلاین آن را به بالا ترین سطح موجود برساند. الگوریتم‌های  گوگل مانند Panda  نشان دهنده این است که تجربه کاربر و کیفیت آن، آن چیزی است که ما باید به دنبال آن باشیم.

panda google algorithm

در حالی که پیشنهادات برای خلاقانه کردن محتوا و فنی کردن سئو، به صورت نظری عالی به نظر می‌رسد؛ بسیاری از برندها هم چنان با این که کدام بخش چه کاری را با چه ترتیبی انجام دهد، درگیر هستند. برای رفع این مشکل لازم است یک گردش کار واضح و دقیق از تولید محتوا تا بهینه سازی آن ساخته شود.

گردش کار سئو

  • سئوی موبایل یک اولویت شود

سال‌هاست که در مورد این مسئله صحبت می‌شود؛ وب سایت‌ها و برندها باید دارای یک راه کار  بازاریابی موبایلی هم باشند.  در سال 2015 می‌توان با قاطعیت ادعا کرد که سال قدرت و غلبه موبایل است. در حقیقت، زمان سپری شونده بر روی موبایل خیلی بیشتر از زمانی است که بر روی دستگاه‌های دسکتاپ گذاشته می‌شود.

وقتی بحث به بهینه سازی موتورهای جست و جو می‌رسد، ساخت یک سایت موبایلی، هسته یک نقشه بازاریابی محکم و قوی در سال  2015 می‌باشد. اما در پیکر بندی آن دقت کنید. تحقیقات BrightEdge  در سال 2014 نشان داده است خطاهای موجود در پیکر بندی موبایل ، 68% ترافیک گوشی‌های هوشمند را به طور متوسط پایین آورده است.

با اینکه گوگل بر روی طراحی responsive  تاکید می‌کند، اما ممکن است یک روش دو گانه برای نیازهای بازاریابی شما مناسب تر باشد. به یاد داشته باشید که از هر مسیری که پیش می‌روید، گوگل سایت‌هایی می‌خواهد که محتوای above-the-fold را در کسری از ثانیه ارائه کند.

  • اندازه گیری و گزارش گیری‌ای پیدا کنید که به کار بیاید

در حالی که مطالعات انجام گرفته بر روی هدف جست و جوی مرتبط  برای پیمایش مسیر پیش رفت ما در تجارت مهم هستند، بازاریابان و برندها کماکان با اندازه گیری نتیجه‌ها، کمیت تلاش‌ها و اثبات اینکه موقعیت ما برای ادامه بودجه بندی سئو مناسب است یا نه، دچار مشکل هستند.

گزارش گیری پیچیده نخواهد شد. در سال 2015، سئوها بر روی ساده کردن داده‌ها و بارز کردن اطلاعات درست از طریق منبع داده ساختار یافته، صورت خواهد گرفت. بدین معنی که KPI (Key Performance Indicator) هایی که واقعاً مهم هستند تا تلاش‌های بازاریابی را اثبات کنند و به دست آوردن فناوری‌ای که بتواند از چند منبع داده در یک پلتفرم استفاده کند تا بینش واقعی در عملکرد را بشناسیم.

  • ادغام کردن داده‌های سئو در تیم

نباید فراموش شود که فرد یا افرادی که به عنوان یک تیم در قسمت سئو مشغول به کار می‌شوند، با سایر تیم‌های بازاریابی اهداف مشترکی دارند. زمانی که این تیم‌های بازاریابی مختلف دست آوردهای خود را به طور پیاپی با هم به اشتراک بگذارند، نتیجه به دست آمده بسیار قوی تر از زمانی است که هر کدام به تنهایی کار کنند.

از SEO  و PPC  (Pay Per Click) می تواند یک مثال از دو کانال بازاریابی باشند که به همزیگری هم وابسته هستند، باشد. داده‌های سئو می‌تواند به PPC  اطلاعات دهند و برعکس. گزارش‌ها از گوگل و سایر منابع نشان داده است که چه قدر جست و جوی مرتبط و تبلیغات می‌توانند بر موفقیت هم اثر بگذارند.

pay per click

این جمله قدیمی که می‌گوید " زندگی یک سفر است، نه مقصد" می‌تواند در سئو مصداق داشته باشد. بهینه سازی موتورهای جست و جو باید یک بخش نا تمام از طول زندگی یک وب سایت باشد. این کار به صورت مستمر می‌تواند به بهبود ساخت برند  و محتوای آن و بهتر دیده شده آن و یک تجربه کاربرخوب، کمک کند. غیر ممکن است که بتوانید یک روزه در این کار استاد شوید. اما می‌توان با برداشتن قدم‌های کوچک در هر روز، سایتتان را به یکی از موفق ترین سایت‌های 2015 تبدیل کنید. 

webrend,وبرند,وب رند,طراحی سایت,سئو,seo,بهینه سازی موتورهای جست و جو,بازاریابی,جست و جوی مرتبط,organic search,گوگل آنالیتکس,بازاریابی سنتی,بازاریابی آنالیزی,الگوریتم گوگل,کحتوای استراتژیک,طراحی responsive,محتوای above-the-fold