چطور می تونم کمکتون کنم؟

بنر تبلیغاتی چیست؟

بنر پیامی تبلیغاتی است که به شکلی هنری، شامل متون و تصاویر زیبا روی صفحات وب سایتها ظاهر می شود و بینندگان را به سایت آگهی دهنده  و یا صفحه مشخصات کالا هدایت می‌نماید. بنر های استاندارد ۴۶۸ ویا ۱۲۰ پیکسل پهنا و ۶۰ پیکسل ارتفاع دارد و معمولا در بالای صفحه وب قرار می گیرد. بنرهای کوچکتر، که به بنر “بند انگشتی” یا “تمبر پستی” معروفند، معمولا در نقاط دیگر (حاشیه راست یا چپ) صفحه جای داده می شوند.
بنر ها را می‌توان به صورت ثابت، چرخشی(Rotation)، یا از طریق سیستمهای مدیریت پخش آگهی روی صفحات وب قرار داد.
در حالت دوم، که بنرها از طریق سیستم مدیریت بنر پخش می‌شوند، مدیریت سیستم ، آگهی‌ دهنده (Advertiser) و پخش‌کننده آگهی (Publisher) می‌توانند بر چگونگی پخش بنرها نظارت و آن را اداره کنند. سیستمهای مدیریت پخش بنر این نوع تبلیغات را از صورت غیرحرفه‌ای خارج و آن را در سطحی گسترده، نظارت پذیر و حرفه‌ای مطرح می‌کنند.
مزیت مهم بنر این است که به صورت فعال عمل می‌کند و مشتری را به سایت آگهی دهنده می‌کشاند. تهیه بنر به سرعت و با هزینه کم امکان پذیر است و در طراحی آن می‌توان از جاذبه ها و تکنیکهای مختلف مانند گرافیک، عکس و انیمیشن استفاده کرد. بعلاوه به کمک سیستمهای خودکار تحت وب، نظارت و مدیریت پخش بنر بسیار دقیق و آسان است.

 

تاریخچه بنر


چاپ بنر یك پیشینه قرون وسطایی دارد و در جنگ‌های مختلف از آن به عنوان بیرق استفاده می‌كردند و همچنین در كلیساها هم از آن برای نشان دادن چهره قدیسانی مثل حضرت عیسی(ع) و حضرت مریم و یا قدیسه‌هایی كه كلیسا به نام آنها وقف شده بود استفاده می‌شد.در واقع در زمان قدیم استفاده از بنر مانند استعمال آن در زمان حال نبود و بیشتر برای نمود ابهت و قدرت از آن استفاده می‌كرده‌اند  یا شناسایی مكان یا محلی برای جمعیت عظیمی كه جز بنر هم راهی برای آن نبود. اما امروز بیشتر كاربرد بنر در مسابقات بزرگ ورزشی و تبلغات است. كمتر امكان دارد كه در كوچه و خیابانی از بنر استفاده نشده باشد كه آن هم به دلیل امكان وسیع و قابلیت‌های بالای استفاده از بنر است. در ادامه موارد استفاده از بنر در زمان قدیم را می‌بینید.


انواع بنر:

پشت شیشه مغازه‌ها، بالای آسمان خراش‌ها، بر روی بالن‌ها و هواپیماها و محل‌هایی از این قبیل از بنر استفاده می‌شود. از انواع و اقسام دیگر بنر می‌توان به مدل‌های زیر اشاره كرد:


-بنر وینیل شبكه‌ای: برای آب و هواهای مرطوب و باد و بارانی، مثل شمال ایران مناسب است، چرا كه به صورت شبكه شبكه طراحی شده است و هم باد را از بنر رد می‌كند و آسیبی به بنر نمی‌رساند.


-لمپوست بنر: لمپوست بنر، گونه‌ای جدید از سازه‌های تبلیغاتی است كه به دلیل مقاومت و انعطاف‌پذیری بسیار عالی‌اش در مقابل تنش‌های ناشی از وزش باد و باران، می‌توان از آن در بسیاری از محیط‌های بیرونی بهره جست. طراحی این سازه به گونه‌ای است كه می‌تواند از پاره شدن بنر در بادهای شدید جلوگیری نماید. این سازه ضمن افزایش توجه مخاطبان، باعث زیبایی و جذابیت بصری نمای شهری هم می‌شود. فنرهای به كار رفته در راكت‌های نگه‌دارنده این سازه، این امكان را فراهم می‌سازد كه در هنگام وزیدن باد، بنر در مقابل تنش ناشی از آن انعطاف‌پذیر باشد و نیروی اعمال شده به بنر از طریق فنر به فك متحرك منتقل شود و در نتیجه بنر تبلیغاتی از آسیب مصون بماند. با توقف وزش باد، فك متحرك به حالت اولیه باز می‌گردد.

 


 ویژگی‌های بنر

بنر دو نوع چینی و كره‌ای دارد و هر دو نوع آن گراماژی بین 8 انس تا 13 انس دارد. تفاوت بنر چینی با بنر كره‌ای در كیفیت چاپ و مقاومت بنر است. بنر كره‌ای از كیفیت چاپ بالا و همچنین مقاومت بالاتری نسبت به بنر چینی برخوردار است. همچنین بنرهایی كه ما از برای استفاده معمولی می‌باشد معمولا 10 انس چاپ می‌شوند ولی اگر بنر برای تابلوهای سر در فروشگاه استفاده شود(كه قرار است نور از جلو برداشته باشند) توصیه می‌شود از بنر 13 انس استفاده شود.


نوع دستگاه چاپ نیز در بالا بودن كیفیت چاپ نقش بسیار مهمی دارد به این معنی كه اگر شما برای چاپ خود از بنر كره‌ای استفاده كنید ولی دستگاهی كه با آن چاپ می‌كنید دارای كیفیت پایینی باشد،كار شما از كیفیت بالایی برخوردار نخواهد بود.


كاربرد در كسب و كار

بنر در خیلی از كسب و كارها باری بازاریابی استفاده می‌شود. مثلا خیلی از شهرهای بریتانیا شهرداری شهر برای تزئین و جذب گردشگر از بنر در میدان اصلی شهر استفاده می‌كند.


بنر را می‌توان در خیلی از فرمت‌ها و رنگ‌ها چاپ كرد. حتی‌ می‌توان بر اساس موقعیتی كه قرار است آویزان یا نصب شود آن را به شكل‌های مختلف درست كرد. مثلا پشت و رو كه از هر دو طرف دید داشته باشد.یكی از نكات منفی بنرها،رنگ آنهاست و این كه در برابر خورشید،این رنگ به تدریج از بین میرود. اما بنرهایی كه روكشUVدارند تا چندین سال رنگ خود را حفظ می‌كنند.

 

خیلی‌ها بین بنر و پوستر و حتی فلكس تفاوتی قائل نیستند و همه آنها را یكی‌ می‌دانند در حالیكه شاید از نظر ظاهری شباهت‌هایی بین این ابزارهای باشد ولی این شباهت صد درصد نیست.

قراردادن بنرها در سایتها رایجترین شیوه تبلیغات در اینترنت است. انتخاب یک استاندارد برای اندازه بنرهای تبلیغاتی کمک میکند تا آگهی دهندگان و طراحان ، بنرهای خود را مستقل از سایتی که میخواهند آنرا نمایش دهد طراحی کنند و همچنین طراحان سایتها نیز اندازه های مشخصی را در سایت برای بنرها در نظر گیرند.
این استاندارها که بیشتر بصورت یک قرارداد بین طراحان و وب مسترها میباشد امروز بسیار جدی گرفته میشود و تقریبا تمام نرم افزارها و سایتهای ارائه کننده خدمات تبلیغات در سایتها از این استانداردها پیروی میکنند.

فهرست کاملی از اندازه بنرهای استاندارد در زیر درج شده است:

 

468 * 60 (full banner) 

234 * 60 (half banner) 

88 * 31 (micro bar) 

120 * 90 (button 1) 

120 * 60 (button 2) 

160 * 600 (wide skyscraper) 

120 * 600 (skyscraper) 

125 * 125 (square button) 

120 * 240 (vertical banner) 

180 * 150 (rectangle) 

300 * 250 (medium rectangle) 

250 * 250 (square pop-up) 

240 * 400 (vertical rectangle) 
 

336 * 280 (large rectangle)

ویژگی های یک بنر موفق

1- هر بنر را مطابق با وب سایت میزبان طراحی كنید.
در یك فعالیت تبلیغاتی موثر ابتدا باید یك وب سایت مناسب و مرتبط پیدا كنید كه مورد علاقه مشتریان شما باشد آنگاه بنری طراحی كنید كه با سلیقه بازدیدكنندگان آن وب سایت سازگار باشد.

2- بنر یا تصاویر متحرك
یك بنر كه به صورت انیمیشن چشمك زن طراحی می شود شانس بیشتری برای دیده شدن دارد ولی در عین حال انیمیشن شما نباید به گونه ای باشد كه بازدید كنندگان را عصبانی كند و در ناخود آگاه آنها ذهنیت بدی به جا بگذارد. تصاویر انیمیشنی كه خیلی سریع و مداوم عوض می شوند بیننده را خسته می كنند و در این صورت نه تنها روی بنر شما كلیك نمی شود بلكه احتمالاً تعدادی از بازدیدكنندگان از خیر آن صفحه خواهند گذشت. حتی می توانید قسمت كوچكی از بنر خود را به صورت متحرك در آورید. به خاطر داشته باشید وقار بنر شما نشاندهنده اعتبار و اعتماد به نفس شماست.
3- مختصر و وسوسه انگیز
چندین نسخه بنر تبلیغاتی بسازید و آماده داشته باشید. بنر های تبلیغاتی كه ریزه كاری های گرافیكی با ظرافت در آنها لحاظ شده است، بیشترین درصد بازدهی را دارند. تجربه نشان داده است روی چنین بنر هایی تا 7 درصد كلیك می شود كه برای یك بنر تبلیغاتی آمار بسیار خوبی است. حال كه بنر های مختلفی طراحی كرده اید سعی كنید آنها را در فواصل زمانی 72 ساعته با یكدیگر تعویض نمایید و آمار بازدید هر كدام را با دیگری مقایسه كنید. با این كار تجربه ارزشمندی نسبت به عكس العمل بازدید كنندگان بدست خواهید آورد كه در طراحی های بعدی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
4- از یك گرافیست حرفه ای كمك بگیرید.
امروز طراحی بنر از سه سال پیش به مراتب پیچیده تر شده است بنابراین برای طراحی تعدادی بنر تبلیغاتی موثر و متنوع به یك گرافیست حرفه ای نیاز دارید. اینترنت نه تنها منبع با ارزشی برای پیدا كردن اطلاعات است بلكه كار شما را برای انتخاب یك گرافیست حرفه ای بسیار ساده كرده است شما به راحتی با یك جستجوی ساده می توانید گرافیست مورد علاقه خود را پیدا كنید و نمونه كار های او را بررسی كنید. مطمئن باشید از یك بنر حرفه ای درآمدی خواهید داشت كه هزینه پرداختی شما برای یك بنر تبلیغاتی در برابر آن به چشم نخواهد آمد.
5- حجم گرافیك را كاهش دهید.
اگر بنر شما خیلی سنگین باشد زمان لود شدنش در یك صفحه وب طولانی خواهد شد و طبیعی است كه شانس كمتری برای دیده شدن دارد. و واضح است كه كمتر روی آن كلیك خواهد شد. بنابراین باید سعی كنید حجم بنر خود را كمتر از 15 كیلوبایت طراحی نمایید. البته این سایز برای یك بنر تبلیغاتی انیمیشن كمی غیر واقعی به نظر می رسد.
6- كارایی بنر تبلیغاتی خود را ارزیابی كنید.
یك بنر تبلیغاتی معمولی به طور متوسط نیم درصد از بازدید كنندگان یك وب سایت را به خود جذب می كنند بنابراین اگر روی بنری 2 درصد از بازدید كنندگان كلیك كنند آمار مناسبی است. اما بعضی مواقع به سختی می توان به چنین آماری دست یافت. اگر بعد از سه روز بنر شما بازدهی مناسبی نداشت آنگاه باید بنر تبلیغاتی خود را عوض كنید.

بنر,بنر تبلیغاتی,اندازه ی نرمال بنر,ویژگی های بنر تبلیغاتی