چطور می تونم کمکتون کنم؟

تبلیغات اینترنتی

اینترنت رسانه ای با توان بسیار گسترده و بالاست ،تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد.در تعریفی دیگر، تبلیغات اینترنتی را این گونه تعریف نموده‌اند: نمایش دادن نام ها وعلائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی درسایتهای پربیننده اینترنت .

 

 

تبلیغات اینترنتی

با شروع فعالیت های تجاری دراینترنت ، تبلیغات اینترنتی پابه عرصه گذاشت . اولین شیوه برای تبلیغ ، استفاده ازپست الکترونیک بود.امابا اضافه شدن فناوری وب به اینترنت ، تبلیغات اینترنتی به شکل امروزی آن آغاز گردید .درسال 1994اولین بنر تبلیغاتی – که امروزه معمول ترین و مشهورترین مدل تبلیغ در اینترنت است- در پایگاه اینترنتی هات وایر(Hotwire ) به کارگرفته شد . یکی از رایج ترین روش های تبلیغات اینترنتی ، تبلیغات بنری در سایت هاست . همه ما بنر های مختلفی رو با فرمت های گوناگون از جمله عکس های ثابت ، عکس های متحرک gif و بنر های فلش رو در سراسر وب دیدیم . تبلیغات بنری فرصت خوبی روبرای آگهی دهنده فراهم می کند تا پیام شان رو به طورکامل بیان کند .

به مرور زمان میزان هزینه های تبلیغاتی به طور مداوم افزایش پیداکرد. به طوری که ازمیزان 55 میلیون دلار درسال 1995 به 270 میلیون دلار درسال 1998 و 5 میلیارد دلار درسال 1999 رسیدو در سال های اخیر به رقمی بالغ بر 7میلیارد دلار رسیده است.

سایر مزایای تبلیغات اینترنتی:
ارزان تر از سایر رسانه‌ها ،فرآیند راحت و سریع، گسترده، متمرکز و هدفمند ،قابلیت ردگیری بینندگان،وابسته به زمان و مکان نیست
، قابلیت هدف گیری دقیق مخاطبین اصلی، قابلیت سریع و ارزان تحلیل بازخورد و تغییر در رویه، حق الزحمهٔ اولیهٔ کم ، حوزهٔ دسترسی وسیع

مدل های تبلیغات اینترنتی :

تبلیغات در شبکه های اجتماعی به صورت مستمر و تخصصی یا عمومی:

تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیک :

نامه های الکترونیکی همواره یکی از ابزارهای بازاریابی و تبلیغات بوده است . تبلیغات از طریق پست الکترونیک ابزاری مقرون به صرفه است که از نرخ پاسخگویی بالایی نیز برخوردار است . همچنین این ابزارموجب وفا داری ، جذب ونگهداری مشتریان و نیز موجب تقویت نام تجاری می شود . 

تبلیغات با استفاده از موتورهای جستجو:

 با افزایش تساعدی اطلاعات در اینترنت، یافتن اطلاعات مفید در اینترنت کار چندان ساده ای نیست. موتورهای جستجو به دنبال ایجاد نیازهای جدید مصرف کنندگان پدیدار شدند. تبلیغات با استفاده از موتورهای جستجو درسال۲۰۰۳ به عنوان عمومی ترین شکل تبلیغات اینترتی مطرح شد. جستجوی مطلب درسایت های مانند :Google , lycos , Msn ، Yahooمنبع اصلی کسب درآمد تبلیغاتی محسوب می شود. امروزه سایت های جستجو نقطه شروع استفاده از اینترنت برای میلیون ها کاربر شده اند . تخمین زده می شود که تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد جستجو های انجام گرفته در اینترنت، فاقد انگیزه تجاری هستند. در نتیجه جستجوی مطالب در اینترنت فرصتی بالقوه است که جستجو گر را به وب سایتی که برای فروش طراحی شده است، راهنمایی نماید. پرداخت در این روش بر اساس تعدا دکلیک است که این روش مورد قبول تعداد زیادی از تبلیغ دهندگان می باشد.

تبلیغات ناخواسته :
تبلیغات ناخواسته که شامل Pop-up و Pop-under می‌شود یکی از اشکال بحث‌انگیز تبلیغات اینترنتی به حساب می‌آید. این نوع از تبلیغات به صورت ناخواسته دریافت می‌شود و مخاطبان را در معرض یک نمایش اجباری قرار می‌دهد. آگهی‌های تلویزیونی را می‌توان نمونه‌ای از تبلیغات اجباری به حساب آورد چرا که این آگهی‌ها معمولاً برنامه‌هایی را که مخاطبان در حال تماشا هستند، قطع می‌کنند و آنها را وادار به تماشای آگهی می‌کنند. در مقابل، تبلیغات روزنامه‌ای نمونه‌ای از تبلیغات اختیاری محسوب می‌شوند زیرا خوانندگان می‌توانند هر قسمت از روزنامه را که مایلند بخوانند و یا از آن بگذرند. اینترنت توانایی نمایش به هر دو صورت اختیاری و اجباری را داراست. بنرهای تبلیغاتی مانند تبلیغات روزنامه‌ای به طور معمول بصورت اختیاری دیده می‌شوند، هرچند که گاهی به دلیل اینکه تقریباً در تمام صفحات وب ارائه شده‌اند مورد اعتراض قرار می‌گیرند استفاده برخی از کاربران اینترنت از نرم‌افزارهای مسدود کننده نمایش بنرها گواه این امر می‌باشد. از آنجا که تبلیغات ناخواسته غالباً به صورت اجباری نمایش داده می‌شوند، پاسخ‌های منفی مانند احساس رنجش و احتراز از تبلیغ را در بر خواهند داشت.
در سالهای اخیر به دلیل افزایش مقاومت کاربران اینترنت، کاهش مقبولیت این نوع از تبلیغات و گسترش استفاده از مسدودکنندهای تبلیغاتی بکارگیری تبلیغات ناخواسته کاهش یافته‌است. هر چند که پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک برای حضور پررتگ‌تر این مهمانان ناخوانده، روشهای خلاقانه‌تری مورد استفاده قرار گیرد.


تبلیغات مبتنی بر بازی :
از گذشته دور، سرگرمی یکی از شیوه‌های مورد استفاده در تبلیغات بوده‌است. بر این اساس بازی‌های اینترنتی می‌توانند فرصت مناسبی را برای تبلیغات فراهم آورند. ارائه دهندگان تبلیغات مبتنی بر بازی، فروشندگان بازی‌های اینترنتی هستند. این نوع از تبلیغات برای افرادیکه در حال بازی هستند به دو صورت ارسال می‌شوند. در روش اول که بسیار متداول است، تصاویر تبلیغاتی، جایگزین تصاویر بازی اینترنتی می‌شود. در نتیجه افرادیکه در حال بازی هستند، به شکل مجازی تحت تاثیر تبلیغ مورد نظر قرار می‌گیرند. در روش دیگر کل بازی به قسمت‌های مختلفی تقسیم می‌شود و افرادیکه در حال بازی هستند می‌بایست قبل از رفتن به مراحل بعدی بازی، تبلیغ خاصی را ببینند و یا تعاملاتی را انجام دهند. در این روش تبلیغ دهندگان پاسخ‌های تعاملی بیشتری را دریافت می‌نمایند چراکه افرادیکه در حال بازی هستند، مایل به ادامه بازی خود خواهند بود.
از آنجائیکه تبلیغات مبتنی بر بازی معمولاً از تکنولوژی چند رسانه‌ای استفاده می‌کنند، هزینه بیشتری برای ایجاد و اجرای آنها صرف می‌شود. علیرغم اینکه این نوع تبلیغات در جلب توجه بینندگان بسیار موفق هستند، ولی مخاطبان آن تنها به افرادیکه بازی را انجام می‌دهند محدود می‌شوند. محدودیت دیگر این نوع از تبلیغات ناخرسندی برخی از افراد از تبلیغات حین بازی است .

مدل مبتنی بر ارائه خدمات متنوع اینترنتی :
در این روش ناشران اینترنتی خدمات متنوعی را برای مخاطبین فراهم می‌آورند که از آن جمله می‌توان به فراهم آوردن امکان استفاده از پست الکترونیک، اتاقهای گفتگو و یا پیغام رسان‌ها اشاره کرد. در این روش میزان موفقیت سایت به کیفیت خدمات ارائه شده بستگی دارد چرا که تعداد استفاده کنندگان از این خدمات با میزان کسب درآمد تبلیغاتی این شرکتها رابطه مستقیم دارد. از سایتهای معروف در این زمینه می‌توان به AOL اشاره نمود.

ودر آخر، در مقایسه با تبلیغات سـنتی، تبلـیغ در اینترنت از مزیت‌های قابل ملاحظه‌ای برخوردار است از آن جمله می‌توان به ایجاد ارتباط دو طرفه با مخاطب، ایجاد یک پیوند مستقیم به لیست محصولات، توانایی هدفگیری ایستا و پویای مشتریان، دسترسی جهانی و شبانه‌روزی، ارسال و نگهداری و بروز رسانی آسان، قابلیت اندازه‌گیری و ردگیری بالا، طراحی پیام آگهی و قابلیت فروش اشاره کرد. تبلیغات الکترونیکی باید به عنوان مقوله ای لازم و ضروری در بازارهای الکترونیکی مورد توجه قرار گیرد. وبسایت ها باید به دنبال روش های جذب توجه کاربران اینترنتی به خود باشند و تبلیغات خود را در صفحات ابتدایی وبسایت(صفحه اصلی) قرار دهند و به این نکته توجه کنند که صفحات مبتنی بر ویدئو و تصویر از بازدید کننده های بیشتری برخوردارند. همچنین تبلیغات در جهت ایجاد مزیت رقابتی در بنگاه ها تأثیر بسزایی دارند و باید مورد توجه قرار گیرند. با وب رند تبلیغات خود را گسترده کنید .

وب رند,وبرند,طراحی سایت,webrend,تبلیغات اینترنتی,اینترنت,hotwire,بنر,بنرفلش,پست الکترونیک,موتورجستجو,بازاریابی,تبلیغات,نام تجاری